De marketing van Drenthe

Marketing Drenthe verandert van koers. Van Marketing Drenthe gaan we naar dé marketing van Drenthe. En daarbij richten wij ons volledige op de vrijetijdseconomie. Samen met en vóór partners willen we de provincie Drenthe onderscheidend op de kaart zetten en potentiele gasten verleiden een bezoek aan Drenthe te brengen. Want Drenthe is de plek waar je je vrije tijd het best besteedt, hier kom je om actief te ontspannen, te ontstressen, te genieten en te ontdekken; Drenthe doet wat met je!

Aanstaande maandag vindt u hier de video van de hunebed campagne.

Jaarplan 2017

2017, de start van een nieuwe koers voor Marketing Drenthe, van imago naar activatie. Samen met organisaties in de vrijetijdssector hebben we de belangrijkste thema’s voor de marketingcampagne van 2017 bepaald. In het jaarplan leest u hoe we Drenthe dit jaar gezamenlijk onderscheidend in de etalage zetten.

Terugkoppeling meerjarensessies

In januari en februari hebben we meerjarensessies georganiseerd. Met diverse stakeholders vanuit de vrijetijdssector zijn we in gesprek gegaan over de te varen koers de komende jaren. Wat zijn de belangrijkste thema’s en iconen? Hoe kunnen we elkaar versterken? De resultaten en uitkomsten van de sessies hebben we samengevoegd en vindt u in onderstaande downloads:

Gebruik van Drenthe huisstijl

Het logo, de huisstijl en de slogan ‘Drenthe doet wat met je’ mogen door alle Drentse organisaties gebruikt worden die de provincie een warm hart toedragen. Om ervoor te zorgen dat deze huisstijl consistent toegepast wordt hanteren we bepaalde richtlijnen.

Download het huisstijlhandboek

Cijfers en onderzoeken

Drenthe ontving in 2016 flink meer vakantiegangers. Ruim 1,7 miljoen Nederlanders kozen in 2016 voor een vakantie in Drenthe. Dit is een stevige stijging ten opzichte van 2015, toen brachten nog 1,5 miljoen Nederlanders een vakantie door in Drenthe. Dit blijkt uit het recent verschenen rapport Vrijetijdseconomie Drenthe Feiten en cijfers 2017, uitgegeven door de Provincie Drenthe.

Bekijk het rapport en de factsheets