Marketing Drenthe

Marketing Drenthe heeft sinds 2007, in opdracht van de provincie Drenthe, gewerkt aan het verbeteren van het imago van Drenthe op de pijlers wonen, werken en toerisme. En met succes, de beeldvorming over de provincie is landelijk verbeterd. Marketing Drenthe verlegt de focus nu naar de vrijetijdseconomie. En naast Nederland willen we ook buitenlanders activeren om een bezoek aan Drenthe te brengen. Met de verandering van imagomarketing naar marktbewerking, verandert Drenthe van rol. Samen met de vrijetijdssector maken we de marketing van Drenthe. Dit betekent een aanscherping van de identiteit, missie en visie van Marketing Drenthe.

Astrid Crum benoemd tot nieuwe directeur

De Raad van Toezicht van Marketing Drenthe heeft Astrid Crum (47) uit Zwolle benoemd tot directeur van Marketing Drenthe. Zij volgt hiermee per 1 juli 2017 de huidige interim directeur Alice Wösten op die haar tijdelijke werkzaamheden dan beëindigt. Astrid Crum is momenteel relatiemanager bij Marketing Oost en maakt onderdeel uit van het managementteam. Astrid verlaat Marketing Oost, waar zij diverse zowel interne als externe functies heeft gehad, na een langdurig dienstverband van 25 jaar.

Lees hier persbericht

De marketing van Drenthe

Marketing Drenthe verandert van koers. Van Marketing Drenthe gaan we naar dé marketing van Drenthe. En daarbij richten wij ons volledige op de vrijetijdseconomie. Samen met en vóór partners willen we de provincie Drenthe onderscheidend op de kaart zetten en potentiele gasten verleiden een bezoek aan Drenthe te brengen. Want Drenthe is de plek waar je je vrije tijd het best besteedt, hier kom je om actief te ontspannen, te ontstressen, te genieten en te ontdekken; Drenthe doet wat met je!

Bekijk onze plannen

Identiteit - Marketing Drenthe is...

We zijn een team van acht energieke professionals dat samen met partners in de vrijetijdseconomie de provincie Drenthe onderscheidend, verleidend en activerend op de kaart zet.

Missie - Marketing Drenthe wil...

Met en vóór partners in de vrijetijdseconomie willen we de (potentielë) gast verleiden, overtuigen en laten beleven dat Drenthe één van de beste plekken is om je vrije tijd te besteden.

Visie & strategie - Marketing Drenthe ambieert...

Drenthe is de plek waar je je vrije tijd het best besteedt. Hier kom je om actief te ontspannen, te ontstressen, te genieten en te ontdekken. Wij laten de (potentiële) gasten zien waarom je naar Drenthe moet komen. We bereiken en bewegen (potentiële) gasten om hun wensen voor een vrijetijdsbesteding om te zetten tot een bezoek aan Drenthe.

Verkennen, verbinden, verleiden

We vertellen de verhalen van Drenthe aan de hand van de lijnen cultuur, natuur en avontuur. We stemmen vraag en aanbod op elkaar af met interessante product-markt combinaties. Met marketing en communicatie bouwen we aan een helder, onderscheidend en eenduidig beeld van de rijkdommen van Drenthe. Marketing Drenthe is uitgegroeid tot het kenniscentrum op het gebied van de vrijetijdseconomie in Drenthe. Drenthe staat door de gezamenlijke aanpak bij de top van de toeristische bestemmingen in Nederland. Drenthe doet wat met je.

Drenthebelletje

'Drenthebelletje' is de nieuwsbrief van Marketing Drenthe, bedoeld voor relaties en iedereen die geinteresseerd is in wat wij doen. In het Drenthebelletje vertellen we u aan welke projecten en campagnes we werken en welke resultaten we hebben behaald.

Ontvangt u de nieuwsbrief nog niet?
Meld u dan nu aan voor het Drenthebelletje!

Aanmelden voor de nieuwsbrief

Magazine: De marketing van Drenthe - Een halfjaarlijks magazine dat u een bijzondere blik in ónze keuken gunt

Contact - Marketing Drenthe

Adres: 
Brink 8,
9401 HS Assen

Telefoon: 
0592 792 420

E-mail:
info@marketingdrenthe.nl